непријатни разлог због којeг CarGo има нижу цену

Ових дана је актуелна тема која је везана за услуге превоза, конкретно компанија CarGo, 71-75 Shelton street, Covent Garden | London UK, Dr Milutina Ivkovića 2, 11000 Beograd, je почела са радом и има 25 до 40 посто ниже цене од регуларних такси служби. Било је и емисија на ТВ и у штампи се говорило о томе. Пре неког времена слушао сам предавање професора економије са Универзитета Масачусетса Richard Wolff-а ( он је социјалиста а ја то нисам али аргументи су му на месту ) о овој теми. По његовим речима, ово није ништа ново: и раније се дешавало да тржиште доводи до трке међу конкурентима тако да су одређена такси удружења спуштала цене а да би могли да спусте цене морали су да прибегну штедњи: на пример, нису редовно одржавали возила или оно што је рекао бих важније а нисам чуо у нашој јавности да се говори о томе да не уплаћују осигурање. Временом је јавност тражила да се ово регулише и регулисано је. Ово важи за такси, не за убер. Он говори о Америци, највише спомиње пример Њу Јорка али принцип је исти. Наводи пример саме апликације: такси удружења у Њу Јорку су у року од пар месеци увели исту могућност, тј. да се путем апликације наручи возило. Дакле, то није проблем увести, није у питању нарочито висока технологија која је недоступна такси удружењима. Убер нема осигурање за путнике тако да уколико се нешто деси у возилу, саобраћајни удес у ком путник бива повређен, далеко било али дешава се, путник не може добити надокнаду. Покушао сам да контактирам CarGo и питам да ли имају осигурање међутим они немају контакт телефон али на веб страници http://appcargo.net/sr/uslovi-koriscenja/ пише ‘ CarGo nije odgovoran za indirektne, slučajne, kaznene ili posledične štete (npr. propuštena dobit, gubitak podataka, povrede, materijalna oštećenja) koje mogu nastati u toku ili u vezi sa korišćenjem Usluga.’
Ово би могло бити објашњење за нижу цену.
Друга ствар која ме брине везано за CarGo je ко може да буде возач? Такси удружења захтевају државни испит, искуство, познавање града… Укратко, ови услови обезбеђују важну ствар: да је возач грађанин Србије ( можда може под неким условима и странац са радном визом али услови су једноставно такви да чак уколико је то и случај у питању ће бити лице које је дуже времена у Београду, дакле неко ко је регистрован и нормалан ).

Даље, уколико је аргумент слобода тржишта онда би требало да буде легално да једноставно подигнете руку на улици и да било који човек у приватном возилу стане, договорите се са њим за цену и ето конкуренције. Овај модел колико ми је познато функционише у неким државама.
За крај, да ли ће CarGo дозвољавати нпр. такозваним мигрантима да буду возачи?  Да ли постоји нека рупа у закону која би омогућила ово? Тако нешто не би никако смело да се дозволи.

Advertisements