кратка историја лажи

Пре неки дан гледам вести по интернету одем на тв н1 и видим прилог о томе како је малтретирана екипа н1 од стране особља министра Гашића. Нека жена што ради за њега пита новинаре’ко је овде из телевизије н1′ и јаве се они а она ни 5 ни 6 него им каже ‘ви да не постављате питања министру, пошаљите маил после’. Мени паде црно на очи свашта је могло да буде али био ту један мој пријатељ и он ме смири. Окрене он свог течу који је пандур и ћиви близу и дође његов теча и каже ‘исти је закон за све, да видим шта се то десило па да хапсим и код тужиоца одмах’. Испричамо му ми он се нешто намргодио па пита ‘јел та жена њима претила?’. Ја се замислих, рекох ‘па нису ништа рекли о томе у прилогу’. ‘Јел везала уста новинару?’Стварно нису рекли да јој је везала уста. Теча нам ту рече да пустимо тај прилог са н1 да види он то. Човек погледа и рече ‘е мамлази једни. 35 година спуцали а продају вам чаробни пасуљ’. Наљутих се ја ту, реко’ ‘ко купио чаробни пасуљ? Ја? Знаш ли ти да сам ја самац, не сећам се када сам нешто кувано појео, какав пасуљ?’ почео да вичем кад нешто ми сину у глави, она сијалица изнад главе што се у стриповима то тако приказује и погледам ја у његовог течу а он ми рече: ‘Да им је рекла да скоче у бунар дакле у бунар би скочили новинари?’. Стварно када сам мало размислио хладне главе приметим да је цела та прича уствари рекла-казала. Нисам знао да новинарски занат рекла-казала сматра информацијом али са друге стране нисам ни учио тај занат. Опет, нису рекли ништа о томе да им је забрањено да снимају, додуше нико им није забранио ни да говоре јер ко још може да ти забрани да говориш? Мени да је неко рекао да не смем да говорим тукао бих док кост и крв не бих му саставио али ја сам наопак човек. Са друге стране добар грађанин заиста неће допустити овакву свињарију јер чак и да нисам хтео да говорим ако неко ко је у власти каже да не постављам питања ја бих онда баш поставио јер срамота је да сам допустим без икакве присиле да ми неко каже да не треба да упражњавам своје основно људско право. Не знам каква је то вест и како уредник може овакво срање да уопште пусти у етар, ем прича како му новинари не знају ништа о новинарству ем да су највеће кукавице икада ем да су лоши грађани. Па шта хоће? Да ја идем са његовим новинарима и да им једном руком померам горњу а другом доњу вилицу док им мој друг помера језик? Не волим кад људи измишљају. Тако се ствара атмосфера страха и медији учествују у томе. Да је ово вест, неко прича како му се мање вуше ништа није догодило сваки дан би имали вест да је уловљена највећа риба у дунаву икад, само треба да оду до реке и упале камеру и сниме било ког пецароша. Још би имали и видео и тонски запис. После тога узмем новине када у блицу на првој страни уредников коментар, прича уредник како ДС прави митинге јер не прати светске трендове јер каже више се на западу не праве митинзи. Каже или у затвореном простору или се иде од врата до врата. И друштвене мреже. Ја се жив поломи да престане опозиција да седи на твитеру јер тако су нас навукли дрипци, никог нема на трговима и улицама и тако нико ван земмље нема појма да овде имамо неке нечасне лажове на власти. Изгледа као да смо сви задовољни. Питам ја течу од мог друга ‘ма јел могуће ово?’ Он каже наравно да није могуће, демократија функционише тако што се каже на пример ти кандидујеш и ако хоћеш да добијеш гласове нећеш ваљда да се направиш скуп у некој дворани па каже он још и да не пушташ ко нема позивницу. Не, каже он, него да те што више људи види и чује и можда и важније само се завереници и уходе крију у ммрачним ћумезима, нормални људи изађу да их сви виде да буду и сами међу људима и под сунцем. ‘ Овај јадник из блица се састало у неком мраку између 4 зида са Вучићем и Јовом Бакићем и сличним полусветом и договорају се шта да лажу.Срамота! ‘ И тај исти дан у истом том броју блица као победник стоји Јово Бакић социолог јер је постао политичка звезда. Јово је навикао да га питају само оно што му се свиђа и никад никакав аргумент није дао за сопствене апсолутне тврдње и сад када му сад неко постави питање које му није по вољи он се наљути и вређа, ево ‘опозиционар’ га пита Da li je moguće da je deo problema pristupa EU i to što se Srbija nije odrekla komunističke prošlosti, dok su sve zemlje bivšeg istočnog bloka to uradile? он одговара Samo visoki i veliki praznoglavci mogu verovati u takve bedastoće. Говори стално како ДС не може напред док има Шутановца као функционера. Да Шутановац тако за њега каже у катран и перје би га намазали. Уствари било ко за било кога да прича тако без икаквог појашњења и аргумената нико тог човека не би нити слушао а поготово у новинама објављивао такве изјаве па још да га прогласе за победника. Каже ми овај друг ‘Јово хоће да ти демократску странку поцепа ‘ ја му реко’ ‘ брате ако Јово може нешто да поцепа онда нек’ и поцепа’. И слатко се насмејасмо ми ту, уствари смејсамо се њему. Неко ће можда рећи да није лепо да се смејемо човеку али ја да заллепим на леђа ‘шутни ме у дупе ‘сам себи како бих могао да се жалим када ме неко и шутне? Него није ми јасно зашто блиц баш говори ДС-у како се ради посао а никако не пример да посаветује СНС и Вучића, да им каже ‘Нигде у свету се премијер не крије, него изађе на тв дуел а поготово не руши уставни поредак тако што се договори са председником скупштине да овај не сазове скоро никад скупштину на дан када су посланичка питања. И да није добро за политичку каријеру а пре свега за народ и земљу да лаже сваки пут када отвори уста. Можда је то зато што када је блиц забрањен 1996. демократска странка му уступпила свој часопис ‘демократија’ и тако омогућила да настави да ради, па се осећа дужним да саветује? Из сентименталних разлога ја сам сачувао бројеве из тог периода да не бих заборавио дане када се јавила нада у то тешко време. Ето да није било његовог тече ја бихјош у лажи веровао. Јесу њему аргументи на месту али мени и даље тешко да то поверујем. Да ли је могуће да се свет тако искварио?

напомена: друг и теча су измишљене личности

аутор није одговоран за течине ставове само је пренео његове речи и слушао наређења

199151_1793152861367_6705651_n

http://rs.n1info.com/a63871/Vesti/Pad-helikoptera-Jos-se-ne-zna-ko-je-odgovoran.html

562849